Έγκριση από ΔΣ του ΣΕΟΔΙ της 30.09.24 και τελική έγκριση από την ΓΣ της 26.11.2024
Το κείμενο αυτό διαμορφώθηκε ως νέος κανονισμός λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ συζητήθηκε και προ-εγκρίθηκε ως το συνολικό πλαίσιό του από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΟΔΙ στη συνεδρίαση του ΔΣ της 28.06.2024.
Στην συνέχεια έγινε η τελική έγκρισή του στην προγραμματισμένη συνάντηση του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ της 30.09.24, και μετά η υποβολή του και η τελική έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του ΣΕΟΔΙ της 26.11.2024.
Ακολουθώντας το πνεύμα και τις προβλέψεις του Καταστατικού του ΣΕΟΔΙ τα παρακάτω αποτελούν τον νέο κανονισμού λειτουργίας του Συνδέσμου Ελλήνων Οικονομικών Διευθυντών (Σ.Ε.Ο.ΔΙ).
Άρθρο 1ο
Μορφή – Έδρα – Επωνυμία
- Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ αναφερόμενο εφεξής «Ο Σ.Ε.Ο.ΔΙ», είναι ανεξάρτητο επαγγελματικό και επιστημονικό σωματείο. Ιδρύθηκε το 2000 και στόχος του είναι η επαγγελματική και επιστημονική υποστήριξη των μελών του και η ενιαία έκφραση και εκπροσώπησή τους έναντι των κοινωνικών εταίρων και της πολιτείας.
- Πιο συγκεκριμένα Ιδρύθηκε με βάση το ιδρυτικό καταστατικό του την 28.04.2000, όπως αυτό υπογράφετε από τα 21 ιδρυτικά μέλη του. Στην συνέχεια αυτό το καταστατικό του Σ.Ε.Ο.ΔΙ εγκρίθηκε από το πρωτοδικείο με αριθμό ίδρυσης σωματείου 23356 και με αριθμό απόφασης αναγνώρισης 3348 / την 24.04.01.
- Ο ΣΕΟΔΙ διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο 11, το οποίο εκλέγεται ανά 4ετία από την Γενική Συνέλευση των μελών. Το ΔΣ μπορεί να έχει μέχρι και 2 αναπληρωματικά μέλη (σύνολο 13 μέλη). Το Δ.Σ. συνδράμει η Επιστημονική Επιτροπή, σύμφωνα με το καταστατικό του. Οι δραστηριότητες της Επιστημονικής Επιτροπής, διευρύνονται όπως παρακάτω.
Άρθρο 2ο
2.1. Σκοπός – Μέσα- Επιστημονικές επιτροπές
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Οικονομικών Διευθυντών είναι ανεξάρτητο επαγγελματικό & επιστημονικό σωματείο. Ιδρύθηκε το 2000 και σκοπός του είναι να εκπροσωπεί και να εκφράζει τον κλάδο των οικονομικών διευθυντών.
Ο ΣΕΟΔΙ δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο, αλλά είναι επαγγελματική & επιστημονική ένωση, με κύριο σκοπό την υποστήριξη των μελών του στην εκτέλεση των επαγγελματικών τους καθηκόντων, την κοινωνική κατοχύρωσή τους και την ενιαία έκφραση & εκπροσώπησή τους έναντι των άλλων κλάδων και κοινωνικών εταίρων και της πολιτείας.
Ειδικότερα, στόχος του ΣΕΟΔΙ είναι η παροχή διαρκούς εκπαιδεύσεως & ενημερώσεως προς τα μέλη του καθώς και η δημιουργία δομής & διαδικασίας αξιόπιστου τίτλου επαγγελματικής πιστοποιήσεως, κατά το πρότυπο των ομολόγων ενώσεων των μελών της Ε.Ε. και των αγγλοσαξονικών χωρών.
Επιπλέον, ο ΣΕΟΔΙ έχει επίσης ως βασικό στόχο του την συμμετοχή του σε αντίστοιχους διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς που έχουν παρεμφερείς σκοπούς και με την ενεργητική συμμετοχή του.
2.2. Οι σκοποί του Σ.Ε.Ο.ΔΙ
- Ανάπτυξη δεσμών, πνεύματος συναδέλφωσης& αλληλεγγύης
- Επιμόρφωση σε θέματα Οικονομικής Διοικήσεως Επιχειρήσεων
- Διεξαγωγή ερευνών, κατάρτιση μελετών, εισηγήσεων & προτάσεων
- Γνωμοδότηση & εισήγηση επί θεμάτων που αφορούν την άσκηση των καθηκόντων της οικονομικής διεύθυνσης.
- Συνεργασία & επικοινωνία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, ερευνητικά ινστιτούτα
- Ανάπτυξη & αναβάθμιση της συνεργασίας-επικοινωνίας με εργοδοτικούς & επιχειρηματικούς φορείς
Η προαγωγή του οικονομικού management στην Ελληνική αγορά με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και συνεργασία με ειδικούς της τεχνολογίας και ηγέτες όλων των κλάδων.
- Η συμμετοχή του ΣΕΟΔΙ σε διεθνείς οργανισμούς με το ίδιο ή /και αντίστοιχο αντικείμενο και σκοπούς, καθώς και η παρακολούθηση, ανάλυση και υλοποίηση των διεθνών τάσεων και πρακτικών Οικονομικής διοίκησης και γενικότερα της Διοίκησης των επιχειρήσεων και σε θέματα αλληλοεπίδρασης με τους υπόλοιπους τομείς των επιχειρήσεων με τον σημαντικά διευρυμένο ρόλο και τις αρμοδιότητες του CFO όπως:
- Οικονομία και ανάλυση ρίσκου, Financial -market-environment Risk, Bank insurance
- Οικονομία του Κλίματος-Climate Finance-energy Finance,
- Εμπορική Οικονομία-Finance Marketing, Retail Finance, Data analytics,
- Εμπορικά και Οικονομικά συστήματα μηχανογράφησης-ERP, Data Migration, Digital Finance, Main Data, Internet of things, Data protection, Footprint, cyber security
- Οικονομία για περιβαλλοντολογική-βιώσιμη ανάπτυξη-Εταιρική διακυβέρνηση-ESG
- Δικτυακό Marketing-go to cloud,
- Ψηφιακό-digital marketing,
- Ψηφιακή οικονομία,
- Οικονομοτεχνική ανάλυση και fintech technology, κα.
Άρθρο 3ο
Σύμφωνα με το Άρθρο 8 του Καταστατικού τα ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΕΟΔΙ είναι:
- Η Γενική Συνέλευση των μελών.
- Το Διοικητικό Συμβούλιο.
- Η Ελεγκτική Επιτροπή.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
- Το ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ειδικότερα, ο ΣΕΟΔΙ θα πρέπει να ακολουθεί πάντα τις τάσεις της αγοράς και τις βέλτιστες πρακτικές στο διοικητικό και Οικονομικό MANAGEMENT, όπως αυτές εκάστοτε υιοθετούνται από διεθνείς οργανισμούς, πχ. ο οργανισμός International CFO Alliance, στον οποίον είναι ήδη πλήρες μέλος ο ΣΕΟΔΙ από το 2023.
Στο πλαίσιο αυτό τα όργανα του ΣΕΟΔΙ, εκτός από την ΓΣ, το ΔΣ, την Ελεγκτική Επιτροπή και το Εποπτικό Συμβούλιο, που παραμένουν ως έχουν για το θέμα την έγκρισή τους ως σώματα από την ΓΣ, σύμφωνα με το καταστατικό του ΣΕΟΔΙ, τα υπόλοιπα διευρύνουν την δομή και την λειτουργία τους μέσω του παρόντος νέου κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, ως ακολούθως:
Ι. Το ΔΣ, το ΕΠΟΠΤΙΚΟ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ–ADVISORY BOARD, Ελεγκτική επιτροπή ΣΕΟΔΙ
Με βάση τα Άρθρα 11 έως και 17 του κωδικοποιημένου καταστατικού του ΣΕΟΔΙ.
Α. Με την διεύρυνση αυτή μέσω του κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ ακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις, ώστε:
- να υπάρξει αφενός η απαραίτητη στελέχωση και υποστήριξη του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ με δημοσίως αναγνωρισμένα στελέχη σε όλο το εύρος του MANAGEMENT και που έχουν χαράξει σημαντική επαγγελματική πορεία.
- Έχουν διακριθεί με το ήθος του και έχει επιδείξει ταυτόχρονα κάποια κοινωνική προσφορά και ευαισθησία σε κοινωνικής δραστηριότητας
- Έχουν ενστερνιστεί και υλοποιήσει έμπρακτα την έννοια της συμπερίληψης – περιεκτικότητας, της κοινωνικής προσφοράς, την ανοχή της διαφορετικότητας πάντα με κριτήριο την δράση τους ως επαγγελματίες, καθώς και της συμμετοχής τους σε εθελοντικές δραστηριότητες.
- B. Το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ. Επίσης κατά εξαίρεση ακολουθώντας και το πνεύμα του Καταστατικού του ΣΕΟΔΙ τα παρακάτω αποτελούν μέρος του κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ:
- Ο ΣΕΟΔΙ θα πρέπει να ακολουθεί πάντα τις τάσεις της αγοράς και τις βέλτιστες πρακτικές στο διοικητικό και Οικονομικό MANAGEMENT, όπως αυτές εκάστοτε υιοθετούνται από διεθνείς οργανισμούς, πχ. ο οργανισμός International CFO Alliance, στον οποίον είναι ήδη πλήρες μέλος ο ΣΕΟΔΙ από το 2023.
- Το ΔΣ είναι το σώμα του ΣΕΟΔΙ που αποφασίζει, με την εισήγηση του Προέδρου του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, για την συμμετοχή του ΣΕΟΔΙ σε διεθνείς οργανισμούς σχετικούς με το διοικητικό και Οικονομικό MANAGEMENT. Σύμφωνα με το καταστατικό του ΣΕΟΔΙ αυτό εκπροσωπείται από τον Πρόεδρό τους σε διεθνείς οργανισμούς ή όπως αλλιώς αποφασίζει το ΔΣ σε περίπτωση κωλύματος του Προέδρου του ΔΣ.
Για πρακτικούς και ουσιαστικούς λόγους λειτουργείας του ΣΕΟΔΙ υιοθετείται η παγκόσμια βέλτιστη
πρακτική της ύπαρξης των νέων θέσεων στο ΔΣ του ΣΕΟΔΙ:
- Πέραν του Προέδρου του ΔΣ και δημιουργείται η θέση του Αναπληρωτή Πρόεδρου του ΔΣ με αρμοδιότητες που συμφωνούνται με απόφαση του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
- Οι θέσεις του Αντιπροέδρου, του Γραμματέα και Ταμία του ΔΣ παραμένουν ως έχουν.
- Οι θέσεις των Αντιπροέδρων περιφέρειας, ως εκπροσώπων των περιφερειακών Βορείου Ελλάδος, Κρήτης και Πελοποννήσου αντίστοιχα, για λόγους συμπερίληψης και ουσιαστικής εκπροσώπησης όλων των θεμάτων από κάθε περιφέρειας της Ελλάδος
- Νομικού και διοικητικού συμβούλου του ΔΣ, Corporate and legal advisor to the BoD
- Υπεύθυνου Marketing and Communications Head, έναντι του ΔΣ
- Υπεύθυνη Διοικητικού και Γραμματείας- Sec and Admin Head, έναντι του ΔΣ
Το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ επίσης αποφασίζει για τον ορισμό:
- Ορισμός μελών και αρμοδιότητες στα όργανα του ΣΕΟΔΙ από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ:
- Τον Πρόεδρο και τα μέλη όλων των επιτροπών και συμβουλίων του, εκτός του ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD- ΣΕΟΔΙ που εκλέγονται από την Γενική Συνέλευση των μελών του ΣΕΟΔΙ, και όλα τα όργανα εκλέγονται για 4ετή θητεία.
- Ορίζει εκ των μελών του ΔΣ ή του Εποπτικού – Συμβουλευτικού ΔΣ ή εκ των Τακτικών μελών του, ως πρόεδροι, αναπληρωτές πρόεδροι ή αντιπρόεδροι και μέλη όλων των επιστημονικών επιτροπών του, των ομάδων εργασίας-Technical Committees κλπ., όπου το ΔΣ ορίζει επίσης εξ αυτών ποιες / ποιοι θα εκπροσωπούν τον ΣΕΟΔΙ στις αντίστοιχες επιτροπές εργασίας σε διεθνείς οργανισμούς. Το ΔΣ ορίζει τουλάχιστον ένα μέλος του ΔΣ σε κάθε μία εκ των επιστημονικών επιτροπών του, των ομάδων εργασίας κλπ.
- Κατ’ εξαίρεση το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ μπορεί να ορίσει και να έχει πέραν από τα 11+2 αναπληρωματικά, ως επιπλέον 3-4 μέλη του στο πλαίσιο της διεύρυνσης του από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδος και για λόγους αντιπροσωπευτικότητας, και να ονοματίσει / εκλέξει ως μέλη του έναν (1) εκπρόσωπο για κάθε περιφέρεια της Ελλάδος, δηλ. Βόρειο Ελλάδα (ΒΕ), Πελοπόννησο-ΔΕ και Κρήτη κλπ. ονοματίζοντάς τους ως Αντιπροέδρους του και ως εκπροσώπους και υπεύθυνους για την αντίστοιχη περιφέρεια ή και να ορίσει και άλλα υπηρεσιακά στελέχη για την εύρυθμη λειτουργία του ΣΕΟΔΙ, όπως αυτό απαιτείται και αποφασίσει το ΔΣ.
- Το περιεχόμενο και η διαμόρφωσή του σε όλα τα ηλεκτρονικά μέσα του ΣΕΟΔΙ (website, Facebook, LinkedIn κλπ. προτείνεται από κάποια αρμόδια ομάδα, ή/και όπως ορίσει το ΔΣ και τελικά ορίζεται και αποφασίζεται από το ΔΣ με απόφασή του και τελική έγκριση από τον Πρόεδρο του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ ή / και τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, και όπως αυτό απαιτείται και αποφασίσει το ΔΣ.
- Έγκριση εκπροσώπησης για πληρωμές και διατραπεζικές συναλλαγές για το ΣΕΟΔΙ:
α. Εσωτερική διαδικασία εγκρίσεων Πληρωμής Δαπανών / εξόδων του ΣΕΟΔΙ:
Όλες οι δαπάνες του ΣΕΟΔΙ προ-εγκρίνονται από το ΔΣ με εισήγηση από τον Πρόεδρο του ΔΣ ή εναλλακτικά από τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ με βάση το ετήσιο πλάνο προϋπολογισμού. Κάθε μέλος του ΔΣ μπορεί να προτείνει ελεύθερα και να κάνει μια πρόταση-εισήγηση για κάποια δαπάνη που αφορά το ΣΕΟΔΙ, είτε με μορφή προσφοράς κάποιας υπηρεσίας από τον ίδιο ή κάποιον τρίτον αρμόδιο ή εταιρεία που έχει την εξειδίκευση, μετά από συνεννόηση με τον Πρόεδρο του ΔΣ ή εναλλακτικά με τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ. Η βάση κάθε ενέργειας για όλα τα μέλη του ΔΣ θα πρέπει να είναι η καλύτερη σχέση Κόστους / οφέλους για κάθε δαπάνη του ΣΕΟΔΙ στο στάδιο της αξιολόγησης.
Στην συνέχεια και αφού πραγματοποιηθεί η νόμιμη εγγραφή της υποχρέωσης αυτή απεικονίζεται αντίστοιχα και γίνεται η ιεράρχησή τους με ένα πλάνο πληρωμών με την εισήγηση του Ταμία του ΔΣ, και την έγκριση υλοποίησής του με βάση το ετήσιο πλάνο προϋπολογισμού του ΣΕΟΔΙ, και εγκρίνεται τελικά η εκτέλεση του είτε από τον Πρόεδρο του ΔΣ ή τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ, και όπως αυτό έχει αποφασιστεί από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Σε εφαρμογή και σύμφωνα με το καταστατικό του ΣΕΟΔΙ άρθρο 12, 13, 14 και 15 ορίζεται ότι για κάθε πληρωμή οποιουδήποτε ποσού που οφείλεται νομίμως από το ΣΕΟΔΙ, ως εσωτερική διαδικασία στον ΣΕΟΔΙ ορίζεται για την εκτέλεσή της ότι πρέπει να υπάρχει από πριν έγγραφη έγκριση, με τον πιο πρόσφορο τρόπο μεταξύ τους πχ. με έγγραφο, με email από τον Πρόεδρο του ΔΣ ή / και εναλλακτικά τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ.
Στην συνέχεια ενεργείται η πληρωμή από τον Ταμία του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ. Σε περίπτωση κωλύματος του Ταμία του ΔΣ, οι πληρωμές γίνονται είτε από τον Πρόεδρο του ΔΣ ή τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ, όπως αυτό έχει αποφασιστεί από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Για μεμονωμένες εγκρίσεις εξόδου / δαπάνης και για τις αντίστοιχες πληρωμές τους μέχρι του ποσού € 200 αυτές μπορούν να γίνουν με μόνη την έγκριση είτε από τον Πρόεδρο του ΔΣ, είτε και από τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ, όπως αυτό έχει αποφασιστεί από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
β. Η εκπροσώπηση του ΣΕΟΔΙ για όλες τις συναλλαγές με την Τράπεζα που τηρεί τραπεζικό λογαριασμό το ΣΕΟΔΙ:
Η εκπροσώπηση για θέματα εισπράξεων και πληρωμών του ΣΕΟΔΙ και ειδικότερα για όλες τις συναλλαγές με την τράπεζα που έχει Τραπεζικό λογαριασμό το ΣΕΟΔΙ, για την ουσιαστική και εύρυθμη λειτουργία του συνδέσμου ορίζονται ως εκπρόσωποι του ΣΕΟΔΙ ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, οι οποίοι εξουσιοδοτούνται να ενεργούν ο καθένας εναλλακτικά και δια μόνης της υπογραφής του, να συναλλάζονται νομίμως και να υπογράφουν κάθε σχετικό έγγραφο με την Τράπεζα και δεσμεύουν τον ΣΕΟΔΙ με την τράπεζα και για όλες τις νόμιμες τραπεζικές συναλλαγές πάσης μορφής και ποσού, καθώς και να χειρίζονται τις διατραπεζικές και Online νόμιμες συναλλαγές του ΣΕΟΔΙ, να υπογράφουν τα σχετικά έγγραφα και ηλεκτρονικά δεδομένα και να δεσμεύουν το ΣΕΟΔΙ έναντι της Τράπεζας, που αφορούν όλες τις σχετικές τραπεζικές εργασίες και δραστηριότητες που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του συνδέσμου του ΣΕΟΔΙ.
Στην συνέχεια ενεργείται η εκτέλεση της κάθε Online πληρωμής από τον Ταμία του ΔΣ. Σε περίπτωση κωλύματος του Ταμία του ΔΣ, οι πληρωμές γίνονται είτε από τον Πρόεδρο του ΔΣ ή τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΣ, όπως αυτό έχει αποφασιστεί από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Ως εσωτερική διαδικασία εγκρίσεων εκτέλεσης της κάθε πληρωμής στον ΣΕΟΔΙ, αυτές γίνονται με συνεννόησης μεταξύ των αρμοδίων όπως παραπάνω με τον ποιο πρόσφορο τρόπο μεταξύ τους πχ. με έγγραφο, με email κλπ.
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις απαιτούν την τυπική και ουσιαστική απόφαση από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Γ. ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του ΣΕΟΔΙ
Η θητεία στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του ΣΕΟΔΙ μέχρι σήμερα είναι 3 έτη και Εκλέγονται 9 μέλη και 1 αναπληρωματικό εκλέγονται από την ΓΣ, κατά το καταστατικό του ΣΕΟΔΙ.
Κατά εξαίρεση ενσωματώνεται με τον παρόντα κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ σε συνδυασμό με τις προβλέψεις στο καταστατικό του ΣΕΟΔΙ:
- Τα μέλη αυτά δέον όπως – κατά κύριο λόγο- προέρχονται από ανώτατα επιχειρηματικά και ακαδημαϊκά στελέχη ως μέλη στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ και εκλέγονται για 4ετή θητεία.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARDδιοικείται και προΐσταται από τον Πρόεδρο και τον Αναπληρωτή Πρόεδρό του με κύριες αρμοδιότητες την τήρηση του καταστατικού, την παροχή συμβουλευτικών προτάσεων στο ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, καθώς και επιστημονικών εκθέσεων βελτίωσης της εν γένει λειτουργίας του, με βάση την εμπειρία και τις βέλτιστες επιχειρηματικές και διεθνείς πρακτικές σε όλους τους τομείς και τα όργανα του ΣΕΟΔΙ.
- Οι επιμέρους αρμοδιότητες μέσα στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARDορίζονται από τον Πρόεδρό του και με βάση την απόφαση απλής πλειοψηφίας του 50+1% των μελών του, με την σύμφωνη γνώμη του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD είναι ανεξάρτητο όργανο του ΣΕΟΔΙ και δεν περιορίζεται στην εν γένει λειτουργία του ως προς το αντικείμενο των θεμάτων που διαμείβεται και γενικότερα ενεργεί εντός των σκοπών του καταστατικού του ΣΕΟΔΙ για την προαγωγή του Οικονομικού Management.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ Επεκτείνεται με τον παρόντα κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ και με περισσότερα μέλη σε 12 μέλη και 3 αναπληρωματικά μέλη, προσαρμοζόμενοι ανάλογα στις διεθνείς εξελίξεις.
- Η θητεία των στελεχών- μελών στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ είναι 4ετής και δύναται να ανανεωθεί 1 φορά για 4 επιπλέον έτη.
- Όλοι οι πρώην Πρόεδροι του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ είναι ex-officioμέλη στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ.
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις απαιτούν την τυπική και ουσιαστική απόφαση από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Γ. ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ του ΣΕΟΔΙ
Με βάση το Άρθρο 16 του κωδικοποιημένου καταστατικού του ΣΕΟΔΙ.
Η Ελεγκτική επιτροπή του ΣΕΟΔΙ και τα μέλη της εκλέγονται από την ΓΣ του ΣΕΟΔΙ για 4ετή θητεία και αυτή συγκροτείται ως σώμα με τον ίδιο τρόπο που συγκροτείται το ΔΣ.
Τα μέλη της ελεγκτικής επιτροπής είναι 3 εκ των οποίων είναι ο Πρόεδρος και ο αναπληρωτής Πρόεδρος της και επίσης έχει 3 αναπληρωματικά μέλη. Το ΔΣ ορίζει κάποιον από τα μέλη του ως Πρόεδρο ή / και ο αναπληρωτή Πρόεδρο της Ελεγκτικής επιτροπής του ΣΕΟΔΙ.
Κύριο καθήκον της Ελεγκτικής επιτροπής, είναι ο έλεγχος της διαχείρισης των οικονομικών του συνδέσμου από το ΔΣ, και έτσι είναι αρμόδια για την σχετική έκθεση προς το ΔΣ και ειδικότερα προς την Γενική συνέλευση των μελών του ΣΕΟΔΙ.
ΙΙ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Technical Committees.
Με βάση το Άρθρο 11Α του κωδικοποιημένου καταστατικού του ΣΕΟΔΙ.
Η θητεία στο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ είναι σήμερα 3 έτη και Εκλέγονται 9 μέλη και 1 αναπληρωματικό από την ΓΣ, σύμφωνα με το καταστατικό.
Κατά εξαίρεση με τον παρόντα νέο κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ επεκτείνεται η θητεία στο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- Technical Committees σε 4 έτη αναλογικά με τα λοιπά όργανα, αλλά και κυρίως προσαρμοζόμενοι στις διεθνείς εξελίξεις και βέλτιστες πρακτικές.
Το ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-Technical Committees δύναται να συνεδριάζει σε ολομέλεια αν κριθεί απαραίτητο για λόγους κοινής-συλλογικής ενημέρωσης ή/ και συντονισμού ενεργειών.
Για πρακτικούς λόγους και κυρίως για λόγους αποτελεσματικής και καλής λειτουργίας, χωρίζονται σε ομάδες εργασίας ανάλογα με το θεματικό αντικείμενο καθώς και ότι οι επιστημονικές επιτροπές εργασίας θα έχει με 4 μέλη και 2 είναι αναπληρωματικά, ήτοι συνολικά 6 μέλη σε κάθε επιτροπή.
Ήτοι στο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- Technical Committees συνολικά είναι 16 μέλη και 8 αναπληρωματικά μέλη (2 ανά ομάδα εργασίας).
Στα πλαίσια των προβλέψεων του άρθρου 11Α, και 16 του καταστατικού, και όπως αυτό προβλέπει ο νέος κανονισμός λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, προτείνονται και ορίζονται από το ΔΣ οι παρακάτω ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- Technical Committees κατά το πρότυπο της International CFO Alliance (ICFOΑ), που περιλαμβάνουν τις αντίστοιχες επιτροπές με στελέχη τους:
- Διεύρυνση των δραστηριοτήτων του ΣΕΟΔΙ σε θέματα επιστημονικού και τεχνικού περιεχομένου του management με βάση τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές (Best practices):
Ενόψει των διεθνών εξελίξεων και την ενσωμάτωση των καλύτερων επαγγελματικών πρακτικών το ΣΕΟΔΙ ακολουθώντας τις διεθνείς πρακτικές ειδικώς και ενόψει των διεθνών εξελίξεων, καθώς και εκ του γεγονότος ότι ο Σ.Ε.Ο.ΔΙ είναι πλέον από το 2023 και μέλος του Διεθνούς οργανισμού Οικονομικών Διευθυντών ICFOA, με έδρα το Παρίσι. Το ΔΣ ορίζει τουλάχιστον ένα μέλος του ΔΣ σε κάθε μία εκ των επιστημονικών επιτροπών του, των ομάδων εργασίας κλπ.
Ως εκ τούτου το ΣΕΟΔΙ είναι εύλογο να αναπτύξει αντίστοιχες επιστημονικές ομάδες, τεχνικές επιστημονικές επιτροπές, που θα ενδυναμώσουν και διευρύνουν τα επιστημονικά πεδία του, και την ενασχόλησή του σε θέματα όπως παρακάτω:
- Την ανάπτυξη, διάδοση και εφαρμογή του Management της οικονομικής λειτουργίας, στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που λειτουργούν στην Ελλάδα και διεθνές επίπεδο .
- Την παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων στην θεωρία και πρακτική του οικονομικού Management και την πιθανή προσαρμογή τους στην ελληνική πραγματικότητα.
- Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προαγωγή του οικονομικού Management με μελέτες, εισηγήσεις, γνωματεύσεις, δημοσιεύσεις και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
- Διεύρυνση αντικειμένου των Επιστημονικών επιτροπών του ΣΕΟΔΙ:
Στα πλαίσια των προβλέψεων του άρθρου 16 του καταστατικού, δημιουργούνται στο ΣΕΟΔΙ οι παρακάτω επιστημονικές ομάδες εργασίας – Technical workshops – κατά το πρότυπο της International CFO Alliance (ICFO), που περιλαμβάνουν:
- Περιβαλλοντικής, κοινωνικής, βιώσιμη ανάπτυξη και αριστείας διακυβέρνησης, ESG – Environmental, Sustainability, Governance.
- Αυτοματισμού και Ψηφιακού επιχειρηματικού Μετασχηματισμού – Automation and Digital business Transformation
- Διεθνούς Φορολογίας – International Taxation.
- Πιστοποίηση οικονομικών στελεχών & CFO – CFO Certification committees
Αναλυτικότερα οι επιστημονικές ομάδες εργασίας – Technical Committees δραστηριοποιούνται:
- Επιστημονική ομάδα εργασίας – Technical Committee:
ESG, – Environmental, Sustainability, Governance – Περιβαλλοντικής, κοινωνικής, βιώσιμη ανάπτυξη και αριστείας διακυβέρνησης:
- Βασικές λειτουργίες της Ομάδας Εργασίας ESG:
Οι δραστηριότητες και το σχέδιο εργασίας της Ομάδας Εργασίας ESG στοχεύουν να τοποθετήσουν του ΣΕΟΔΙ ως ηγέτη στην προώθηση της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και αριστείας διακυβέρνησης, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή της για την προώθηση ενός βιώσιμου και ηθικά υπεύθυνου επαγγέλματος χρηματοδότησης.
- Έρευνα και Ανταλλαγή Γνώσης:
Η ομάδα εστιάζει στην έρευνα αναδυόμενων τάσεων, βέλτιστων πρακτικών και καινοτομιών στο ESG. Διαχέει αυτή τη γνώση μεταξύ των μελών του ΣΕΟΔΙ και της ευρύτερης χρηματοοικονομικής κοινότητας για να προωθήσει τη λήψη αποφάσεων και τον στρατηγικό σχεδιασμό με τεκμηρίωση.
- Ανάπτυξη Πολιτικής και Συνηγορία:
Η ομάδα εργασίας συμβάλλει στην ανάπτυξη πολιτικών ESG, υποστηρίζοντας πρότυπα και πρακτικές που προάγουν τη βιωσιμότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ηθική διακυβέρνηση στον εταιρικό τομέα.
- Καθοδήγηση και υποστήριξη μελών:
Παρέχει καθοδήγηση και υποστήριξη στα μέλη του ΣΕΟΔΙ για την ενσωμάτωση των αρχών ESG στις δραστηριότητές τους, βοηθώντας τα να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα της εφαρμογής βιώσιμων πρακτικών.
- Συνεργασίες και Συνεργασίες:
Η ομάδα συνεργάζεται με εξωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων ρυθμιστικών φορέων, μη κερδοσκοπικών οργανισμών και άλλων επαγγελματικών ενώσεων, για να προωθήσει τις πρωτοβουλίες ESG και να δημιουργήσει ευρύτερο αντίκτυπο.
- Σημαντικά σημεία του σχεδίου εργασίας ESG:
- Ετήσιο διαδικτυακό εικονικό (online) συνέδριο ESG:
Οργανώνει ένα ετήσιο συνέδριο που φέρνει κοντά εμπειρογνώμονες, επαγγελματίες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να συζητήσουν θέματα που σχετίζονται με το ESG, να μοιραστούν ιδέες και να ενισχύσουν τη συνεργασία.
- Εκπαίδευση και εργαστήρια ESG:
Υλοποιεί μια σειρά διαδικτυακών εργαστηρίων για μέλη του ΣΕΟΔΙ, εστιάζοντας σε πρακτικές πτυχές της ενσωμάτωσης ESG, στα πρότυπα αναφοράς και στη συμμόρφωση.
- Πλαίσιο μετάβασης βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου:
Αναπτύσσει ένα πλαίσιο για να βοηθήσετε τις επιχειρήσεις στη μετάβαση σε βιώσιμα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων και κατευθυντήριων γραμμών βέλτιστων πρακτικών.
- Εκστρατείες Συνηγορίας Πολιτικής:
Υποβάλει την υποστήριξή σας για ισχυρές πολιτικές ESG σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, συνεργαζόμενοι με τους ενδιαφερόμενους για να πιέσει για ουσιαστική αλλαγή.
- Συμβουλευτικές Υπηρεσίες μελών:
Δημιουργεί μια υπηρεσία συμβουλευτικής για τα μέλη του ΣΕΟΔΙ που επιδιώκει να εφαρμόσει πρωτοβουλίες ESG, προσφέροντας εξατομικευμένες συμβουλές και υποστήριξη.
- Συνεργατικά Ερευνητικά Προγράμματα:
Ξεκινάει ερευνητικά έργα σε συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα ή άλλους οργανισμούς για να εξερευνήσει καινοτόμες λύσεις και στρατηγικές ESG.
- Πρόγραμμα Αναγνώρισης Αριστείας ESG:
Δημιουργεί ένα ετήσιο πρόγραμμα αναγνώρισης για να τιμήσει τα μέλη του ΣΕΟΔΙ που επιδεικνύουν εξαιρετική δέσμευση στις αρχές της ESG.
- Επιστημονική ομάδα εργασίας – Technical Committee:
Αυτοματισμού και Ψηφιακού επιχειρηματικού Μετασχηματισμού – Automation and Digital business Transformation:
- Η Ομάδα Εργασίας Αυτοματισμού και Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΟΔΙ λειτουργεί ως πλατφόρμα ανταλλαγής γνώσεων που επικεντρώνεται στις τελευταίες τάσεις στον αυτοματισμό και την ψηφιακή τεχνολογία.
- Αυτή η ομάδα που καθοδηγείται από εθελοντές δεν αναπτύσσει λύσεις αλλά μάλλον διευκολύνει την εξερεύνηση και την κατανόηση αυτών των τεχνολογιών.
- Μέλη από διάφορα υπόβαθρα και επαγγελματικές εμπειρίες συνεισφέρουν τις γνώσεις τους, με στόχο να κρατήσουν την κοινότητα του ΣΕΟΔΙ ενήμερη και ικανή στην πλοήγηση στο εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού μετασχηματισμού.
- Βασικές Δραστηριότητες της Ομάδας Εργασίας Αυτοματισμού και Ψηφιακού Μετασχηματισμού:
- Οι πρωτοβουλίες της Ομάδας Εργασίας Αυτοματισμού και Ψηφιακού Μετασχηματισμού στοχεύουν στην ενίσχυση της κατανόησης και της εφαρμογής των ψηφιακών τεχνολογιών μεταξύ των μελών του ΣΕΟΔΙ, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν ανταγωνιστικά και καλά ενημερωμένα σε έναν όλο και πιο ψηφιακό επιχειρηματικό κόσμο.
- Έρευνα και ανταλλαγή πληροφοριών:
Συγκέντρωση και ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στον αυτοματισμό και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Εκπαιδευτικές Πρωτοβουλίες:
Διοργάνωση διαδικτυακών σεμιναρίων και σεμιναρίων για την εκπαίδευση των μελών της ICFOA σχετικά με τις δυνατότητες και τις προκλήσεις των ψηφιακών τεχνολογιών στις επιχειρήσεις.
- Συνεργασία και Δικτύωση:
Δημιουργία ευκαιριών για τα μέλη να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν εμπειρίες και δικτύωση με ηγέτες τεχνολογίας για να αποκτήσουν γνώσεις του κλάδου.
- Συζήτηση πολιτικής και ηθικής:
Συζήτηση πολιτικών και ηθικών παραμέτρων που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον χρηματοοικονομικό τομέα.
- Σημαντικά σημεία του σχεδίου εργασίας της Ομάδας Εργασίας Αυτοματισμού και Ψηφιακού Μετασχηματισμού:
- Ετήσια Επισκόπηση Τεχνολογικών Τάσεων:
Σύνταξη ετήσιας επισκόπησης σημαντικών τάσεων και εξελίξεων στον τομέα.
- Τακτικές σειρές διαδικτυακών σεμιναρίων και σεμιναρίων:
Διευκόλυνση τακτικών διαδικτυακών εκδηλώσεων με ειδικούς για τη συζήτηση θεμάτων αυτοματισμού και ψηφιακού μετασχηματισμού.
- Συγκέντρωση και διανομή πόρων:
Συγκέντρωση πόρων, κατευθυντήριων γραμμών και βέλτιστων πρακτικών για μέλη που ενδιαφέρονται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Εκδηλώσεις δέσμευσης κοινότητας:
Διοργάνωση εκδηλώσεων για τα μέλη για να ασχοληθούν και να μάθουν από ειδικούς της τεχνολογίας και ηγέτες του κλάδου.
- Επιστημονική ομάδα εργασίας – Technical Committee:
Διεθνούς Φορολογίας – International Taxation:
- Η Διεθνής Ομάδα Εργασίας Φορολογίας της Διεθνούς Συμμαχίας Οικονομικών Διευθυντών λειτουργεί ως φόρουμ συνεργασίας για τη συζήτηση και την κατανόηση διεθνών φορολογικών θεμάτων που επηρεάζουν τις παγκόσμιες επιχειρήσεις.
- Αυτή η ομάδα εθελοντών εστιάζει στην ανταλλαγή γνώσεων και στην ηγεσία σκέψης και όχι στην άμεση ανάπτυξη πολιτικής ή υπεράσπιση.
- Βασικές Δραστηριότητες της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας Φορολογίας:
- Ανάλυση και συζήτηση φορολογικής πολιτικής:
Συμμετέχει σε συζητήσεις και ανάλυση των διεθνών φορολογικών νόμων, εστιάζοντας στην κατανόηση των επιπτώσεών τους στο παγκόσμιο εμπόριο και τις επενδύσεις.
- Κοινή χρήση πληροφοριών με τις φορολογικές αρχές:
Διευκόλυνση του διαλόγου και της ανταλλαγής ιδεών με τις φορολογικές αρχές παγκοσμίως, με στόχο την απόκτηση γνώσεων και την κατανόηση των προοπτικών διαφόρων διεθνών φορολογικών καθεστώτων.
- Εκπαίδευση και Διάδοση Πληροφοριών:
Κρατάει τα μέλη του ΣΕΟΔΙ ενήμερα για τις τελευταίες εξελίξεις στη διεθνή φορολογία, συμπεριλαμβανομένων των τάσεων και των απαιτήσεων συμμόρφωσης.
- Βέλτιστες πρακτικές και κοινή χρήση εμπειριών:
Δημιουργεί μια πλατφόρμα για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στη διεθνή φορολογία, επιτρέποντας στα μέλη να μάθουν από διάφορες φορολογικές στρατηγικές και προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές δικαιοδοσίες.
- Σημαντικά σημεία του σχεδίου εργασίας Διεθνούς Φορολογίας:
Το έργο της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας Φορολογίας είναι αποφασιστικής σημασίας για την ενίσχυση της κατανόησης των διεθνών φορολογικών ζητημάτων μεταξύ των μελών του ΣΕΟΔΙ, εξοπλίζοντάς τα για την καλύτερη πλοήγηση στις πολυπλοκότητες της φορολογίας σε παγκόσμιο πλαίσιο.
- Φόρουμ συζήτησης φορολογικής πολιτικής:
Οργανώνει φόρουμ για τα μέλη για να συζητήσουν και να αναλύσουν τις διεθνείς φορολογικές πολιτικές και τις επιπτώσεις τους.
- Τακτικές φορολογικές ενημερώσεις για τα μέλη:
Παρέχει τακτικές ενημερώσεις στα μέλη σχετικά με αλλαγές στη διεθνή φορολογική νομοθεσία και πρακτικές.
- Πρωτοβουλίες ανταλλαγής γνώσεων:
Διευκόλυνση της ανταλλαγής λευκών βίβλων και ευρημάτων έρευνας που προσφέρουν σε βάθος γνώσεις σε βασικά διεθνή φορολογικά ζητήματα.
- Εκπαιδευτικά Εργαστήρια:
Διεξαγωγή εργαστηρίων και σεμιναρίων για την εκπαίδευση των μελών σχετικά με τις προκλήσεις και τις λύσεις στη διεθνή φορολογία.
- Δικτύωση και Συνεργατικές Εκδηλώσεις:
Διοργανώνει εκδηλώσεις που επιτρέπουν στα μέλη να δικτυωθούν με φορολογικούς εμπειρογνώμονες και να συμμετάσχουν σε ουσιαστικούς διαλόγους.
- Επιστημονική ομάδα εργασίας – Technical Committee:
Πιστοποίηση οικονομικών στελεχών & CFO – CFO Certification committees:
που οδηγούν συλλογικά την πρόοδο και την τυποποίηση του επαγγέλματος των οικονομικών στελεχών και των συγγενών λειτουργιών των επιχειρήσεων.
- Βασικές δραστηριότητες της Επιτροπής Πιστοποίησης CFO:
- Ανάπτυξη και βελτίωση του προγράμματος πιστοποίησης και τυποποίησης:
Συμμετέχει στη δημιουργία και τη συνεχή βελτίωση ενός προγράμματος πιστοποίησης και τυποποίησης CFO, εστιάζοντας στην ευθυγράμμισή του με τα παγκόσμια πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της χρηματοοικονομικής ηγεσίας.
- Συνεργασία με εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς φορείς:
Συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα και επαγγελματικούς φορείς για να διασφαλίσει ότι το πρόγραμμα πιστοποίησης είναι ολοκληρωμένο, ενημερωμένο και σχετικό με τον εξελισσόμενο ρόλο των CFO παγκοσμίως.
- Διάδοση πληροφοριών πιστοποίησης:
Ενημερώνει τα μέλη του ΣΕΟΔΙ σχετικά με τις λεπτομέρειες του προγράμματος πιστοποίησης CFO, συμπεριλαμβανομένης της δομής, των απαιτήσεων και των πλεονεκτημάτων του.
- Βέλτιστες Πρακτικές (Best Practices) και Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών:
Διευκόλυνση της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών στη χρηματοοικονομική διαχείριση και ηγεσία, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενός ισχυρού προγράμματος σπουδών για το πρόγραμμα πιστοποίησης.
- Σημαντικά σημεία του προγράμματος εργασίας για την Επιτροπή Πιστοποίησης CFO:
- Φόρουμ Πλαισίου Πιστοποίησης και Τυποποίησης:
Οργανώνει φόρουμ για τα μέλη για να συζητήσουν και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του πλαισίου πιστοποίησης CFO, διασφαλίζοντας ότι αντανακλά τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κοινότητας.
- Τακτικές ενημερώσεις σχετικά με την πρόοδο της πιστοποίησης:
Παρέχει τακτικές ενημερώσεις στα μέλη σχετικά με την πρόοδο και τις εξελίξεις στο πρόγραμμα πιστοποίησης CFO.
- Δημοσιεύσεις Έρευνας και Λευκής Βίβλου:
Διευκόλυνση της ανταλλαγής ερευνητικών ευρημάτων και λευκών βιβλίων που παρέχουν πληροφορίες για την αποτελεσματική οικονομική ηγεσία, συμβάλλοντας στο πρόγραμμα σπουδών πιστοποίησης.
- Εκπαιδευτικά εργαστήρια και σεμινάρια:
Διεξάγει εργαστήρια και σεμινάρια εστιασμένα στις ικανότητες και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τους σημερινούς CFO, ευθυγραμμιζόμενοι με τους στόχους της πιστοποίησης.
- Δικτύωση και Συνεργατικές Εκδηλώσεις:
Οργανώνει εκδηλώσεις για να δικτυωθούν τα μέλη με οικονομικούς ηγέτες και εκπαιδευτικούς, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών για το πρόγραμμα πιστοποίησης.
Γ. Εφαρμογή και υιοθέτηση Βέλτιστων Πρακτικών (Best Practices) & ηθικών προτύπων στις επιστημονικές ομάδες εργασίας:
- Αυτές οι επιστημονικές ομάδες επικεντρώνονται στην ενσωμάτωση βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών, στην αξιοποίηση τεχνολογικών καινοτομιών, στη διαμόρφωση παγκόσμιων φορολογικών πολιτικών και στην καθιέρωση μιας τυποποιημένης πιστοποίησης των οικονομικών και διοικητικών στελεχών και ειδικότερα των CFO & FD, Treasury, Οικ. Αναλυτές κλπ.
- Μαζί, αντιπροσωπεύουν μια ολοκληρωμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των πολύπλευρων προκλήσεων και ευκαιριών στο εξελισσόμενο τοπίο της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής, υποστηρίζοντας τις βέλτιστες πρακτικές, την αποτελεσματικότητα και τα ηθικά πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο.
Δ. Εκλογή για τα Μέλη Επιστημονικών ομάδων εργασίας – Technical Committees:
- Επαγγελματικά κριτήρια:
Τα μέλη της κάθε επιστημονικής ομάδας εργασίας στις επιλέγονται και εγκρίνονται από το Δ.Σ. μετά από πρόταση του Προέδρου του ΣΕΟΔΙ ή / και από οποιοδήποτε μέλος του ΔΣ και την συλλογική τελική απόφαση του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ και μπορούν να είναι στελέχη:
- της οικονομικής διοίκησης γενικότερα,
- γενικά των λοιπών λειτουργιών της διοίκησης των επιχειρήσεων,
- στελέχη της ακαδημαϊκής κοινότητας,
- στελέχη από εταιρείες ερευνών και αναλυτών
- στελέχη των συμβουλευτικών και ελεγκτικών οργανισμών
- στελέχη άλλων αντίστοιχων επαγγελματικών οργανισμών
- Λοιπά Κριτήρια επιλογής:
Τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών ομάδων εργασίας -Technical workshops- επιλέγονται με βάση την εξειδίκευση της επιστημονικής και τεχνικής κατάρτισής και εμπειρίας τους, και είναι είτε μέλη του ΣΕΟΔΙ, είτε από την ευρύτερη αγορά, χωρίς απαραίτητα να είναι μέλη του ΣΕΟΔΙ.
Ε. Έγκριση και εκλογή μελών επιστημονικών επιτροπών ομάδων εργασίας- Technical Committees σε διεθνείς οργανισμούς:
- Η κάθε επιστημονική επιτροπή ομάδων εργασίας -Technical workshops- αποτελείται από 4-6 μέλη, και ένα μέλος είναι πρόεδρος της επιτροπής με ένα αντιπρόεδρο.
- Τα μέλη των ομάδων εργασίας-Technical workshops με την σύμφωνη γνώμη / απόφαση από του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ μπορούν να μετέχουν στις αντίστοιχες επιτροπές του διεθνούς οργανισμού ICFOA, ή άλλων διεθνών οργανισμών. Η θητεία των εκπροσώπων – μελών των ομάδων εργασίας-Technical workshops του ΣΕΟΔΙ είναι 4ετής και δύναται να ανανεωθεί.
- Ο Αντιπρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΟΔΙ εποπτεύουν από κοινού εισηγούνται για την βέλτιστη λειτουργία των επιστημονικών επιτροπών ομάδων εργασίας- Technical Committees και ενημερώνουν τακτικά με κοινή εισήγησή τους το Πρόεδρο και το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ για την εξέλιξη και την πορεία τους.
- Ευνόητο είναι ότι κάθε μέλος εκ των οργάνων και γενικότερα κάθε με μέλος του ΣΕΟΔΙ μπορεί να κάνει προτάσεις – για πρακτικούς λόγους εγγράφως- για την βέλτιστη λειτουργία των επιστημονικών επιτροπών ομάδων εργασίας-Technical workshops
Άρθρο 4ο
ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ
Στα πλαίσια των προβλέψεων του άρθρου 17 του καταστατικού, με τον παρόντα νέο κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, προτείνονται και ορίζονται από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ Δέκα (10), πλέον 2 αναπληρωματικά μέλη.
- Τα μέλη αυτά δέον όπως – κατά κύριο λόγο- προέρχονται από ανώτατα επιχειρηματικά και ακαδημαϊκά στελέχη ως μέλη στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ και εκλέγονται για 4ετή θητεία.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARDδιοικείται και προΐσταται από τον Πρόεδρο και τον Αναπληρωτή Πρόεδρό του με κύριες αρμοδιότητες την τήρηση του καταστατικού, την παροχή συμβουλευτικών προτάσεων στο ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, καθώς και επιστημονικών εκθέσεων βελτίωσης της εν γένει λειτουργίας του, με βάση την εμπειρία και τις βέλτιστες επιχειρηματικές και διεθνείς πρακτικές σε όλους τους τομείς και τα όργανα του ΣΕΟΔΙ.
- Οι επιμέρους αρμοδιότητες μέσα στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARDορίζονται από τον Πρόεδρό του και με βάση την απόφαση απλής πλειοψηφίας του 50+1% των μελών του, με την σύμφωνη γνώμη του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD είναι ανεξάρτητο όργανο του ΣΕΟΔΙ και δεν περιορίζεται στην εν γένει λειτουργία του ως προς το αντικείμενο των θεμάτων που διαμείβεται και γενικότερα ενεργεί εντός των σκοπών του καταστατικού του ΣΕΟΔΙ για την προαγωγή του Οικονομικού Management.
- Το ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ Επεκτείνεται με τον παρόντα κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ και με περισσότερα μέλη σε 12 μέλη και 3 αναπληρωματικά μέλη, προσαρμοζόμενοι ανάλογα στις διεθνείς εξελίξεις.
- Η θητεία των στελεχών- μελών στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ είναι 4ετής και δύναται να ανανεωθεί 1 φορά για 4 επιπλέον έτη.
- Όλοι οι πρώην Πρόεδροι του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ είναι ex-officioμέλη στο ΕΠΟΠΤΙΚΟ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΔΣ – ADVISORY BOARD του ΣΕΟΔΙ.
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις απαιτούν την τυπική και ουσιαστική απόφαση από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ.
Άρθρο 5ο
- Εγγραφή Μελών ΣΕΟΔΙ
Για την εγγραφή μέλους του ΣΕΟΔΙ απαιτείται η υποβολή σχετικής αίτησης εκ μέρους του ενδιαφερόμενου σύμφωνα με το άρθρο 3 του Καταστατικού του ΣΕΟΔΙ και με την σύσταση 2 μελών του ΣΕΟΔΙ.
Η αποδοχή της αίτησης εγγραφής μέλους του ΣΕΟΔΙ γίνεται από το ΔΣ σε τακτική συνεδρίαση της με πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων Μελών, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του προηγούμενου άρθρου του παρόντος Κανονισμού.
- Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Μελών
Όροι και προϋποθέσεις εγγραφής μελών ΣΕΟΔΙ, σύμφωνα με το άρθρο 3, του σε ισχύ κωδικοποιημένου καταστατικού του ΣΕΟΔΙ:
Α. ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ (1). Τακτικά μέλη μπορούν να γίνουν μόνο:
(α) εν ενεργεία διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων του οικονομικού κλάδου,
(β) όσοι έχουν διατελέσει οικονομικοί διευθυντές για πέντε τουλάχιστον έτη εντός της τελευταίας δεκαετίας από της υποβολής της αίτησης
(γ) τα αναφερόμενα πιο κάτω δόκιμα μέλη μετά από πενταετία από την εκλογή των ως δοκίμων μελών και μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, και
(δ) οι αναφερόμενοι στην Γενική Διεύθυνση Προϊστάμενοι Λογιστηρίων
Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση της ιδιότητας του τακτικού μέλους είναι η κατοχή πτυχίου ανώτατης οικονομικής σχολής του εσωτερικού ή ισότιμου του εξωτερικού.
Επί πλέον η επιχείρηση της οποίας ασκούν την Οικονομική Διεύθυνση πρέπει να πληροί τουλάχιστον μία εκ των τριών προϋποθέσεων (τζίρου, αριθμού απασχολουμένων, ύψους ενεργητικού), υποχρεωτικού ελέγχου από Ορκωτούς ελεγκτές.
Κατά εξαίρεση με τον παρόντα νέο κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ τα τακτικά μέλη μπορούν να αποκτήσουν της ιδιότητας του τακτικού μέλους έχοντας πτυχίο (ή / και ως 2ο πτυχίο) αναγνωρισμένου επαγγελματικού εκπαιδευτικού οργανισμού – Business college – οικονομικής σχολής ή άλλου συγγενούς αντικειμένου άλλων σχολών με σχετική εξειδίκευση, ενδεικτικά αναφέρονται:
- Marketing, Commercial, Operations, Logistics, HR, IT & Digital κλπ. και των επιστημονικών πεδίων (ενδεικτικά): EMΠ, Θετικών Επιστημών, Νομικών & Κοινωνικών σπουδών και ευρύτερα της Ψηφιακής τεχνολογίας, ως απόφοιτοι σχετικών σχολών του εσωτερικού ή / και του εξωτερικού.
- Το Τακτικό μέλος πρέπει να αναφέρει στην αίτησή την διάρθρωση / ιεραρχία του τμήματος της επιχείρησης που εργάζεται, που να προκύπτει άσκηση Οικ. Διοίκησης
ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ ΣΤΟ ΣΕΟΔΙ
- Η αίτηση εγγραφής εκάστου μέλους στο ΣΕΟΔΙ γίνεται με την συμπλήρωση του ειδικού εντύπου αίτησης του. Στο έντυπο εγγραφής γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό τόσο το καταστατικό, όσο και ο εσωτερικός κανονισμός Λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
- Ευνόητο είναι ότι κάθε μέλος πριν την αίτηση εγγραφής του θα έχει λάβει με κάθε πρόσφορο μέσο αντίγραφα τόσο το καταστατικό, όσο και τον εσωτερικό κανονισμό Λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ και θα έχει πλήρη γνώση επί αυτών.
- Όλες οι αιτήσεις εγγραφής υποβάλλονται αρμοδίως από την γραμματεία στον Γενικό Γραμματέας του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ και εκείνος με την σειρά του τις υπογράφει και τις υποβάλει για έγκριση στο ΔΣ του ΣΕΟΔΙ. Σε περίπτωση κωλύματος του Γενικού Γραμματέα, τις αιτήσεις των μελών μπορεί να τις υπογράφει ένα άλλο μέλος του ΔΣ, και τις υποβάλει για έγκριση στο ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, ώστε να προχωράει η όλη διαδικασία.
Η ιδιότητα του τακτικού μέλους αποκτάται ύστερα από έγγραφη αίτηση των ενδιαφερομένων προς το Διοικητικό Συμβούλιο, την οποία προσυπογράφουν δύο (2) μέλη του Συνδέσμου και μετά από σχετική απόφαση αυτού. Στην αίτηση-ειδικό έντυπο αίτησης εγγραφής μέλους- υποχρεωτικά αναγράφεται από τον αιτούντα η αποδοχή των όρων του Καταστατικού και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
Από την έκδοση της απόφασης του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, που πρέπει να ληφθεί μέσα σε 30-60 ημέρες από την αίτηση, τα μέλη μετέχουν ενεργά σε όλες τις εκδηλώσεις του Συνδέσμου, με όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις, που συνεπάγεται η ιδιότητα του κάθε μέλους του ΣΕΟΔΙ.
Κατ’ εξαίρεση και για λόγους ενίσχυσης και θετικής αλληλοεπίδρασης των στελεχών στην αγορά, με τον παρόντα νέο κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, επιτρέπεται η αίτηση και έγκριση ως μέλους του ΣΕΟΔΙ της εταιρείας δια μέσω του Φυσικού προσώπου που εργάζεται σε αυτήν, με την μορφή οριζόμενου του ως εκπροσώπου – μέλους της εταιρείας στο ΣΕΟΔΙ.
Στην περίπτωση αυτή η ετήσια συνδρομή της εταιρείας-μέλους (που καταβάλει την ετήσια συνδρομή) είναι το 2πλάσιο ποσό από αυτό του φυσικού Τακτικού μέλους, όπως αυτό εκάστοτε ορίζεται στον κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, δείτε παρακάτω.
Β. ΕΠΙΤΙΜΑ ΜΕΛΗ(2).
Επίτιμα μέλη ανακηρύσσονται όλα τα τακτικά μέλη μετά την αποχώρησή των εκ της ενεργού ασκήσεως του επαγγέλματος του Οικονομικού Διευθυντού μετά από σχετική αίτησή τους. Επίσης, επίτιμα μέλη ανακηρύσσονται από την Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου, ευρισκομένη σε απαρτία και ύστερα από αξιολόγηση και σχετική πρόταση του Εποπτικού Συμβουλίου – Advisory Board προς το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ και τελική πρόταση του Διοικητικού Συμβούλου προς την ΓΣ, πρόσωπα που προσέφεραν στον Σύνδεσμο εξαιρετικές υπηρεσίες ή αξιόλογη ηθική ή άλλου είδους βοήθεια.
Η πρόβλεψη αυτή ενσωματώνεται στον παρόντα νέον κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
Τα επίτιμα μέλη μπορούν να παρίστανται στις Γενικές Συνελεύσεις και να μετέχουν στις συζητήσεις χωρίς ψήφο.
Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για την εκλογή επιτίμου μέλους είναι έγκυρη όταν η σχετική πρόταση συγκεντρώνει την πλειοψηφία των παρόντων και εχόντων δικαίωμα ψήφου μελών.
Γ. ΔΟΚΙΜΑ ΜΕΛΗ (3).
Δόκιμα μέλη μπορούν να γίνουν οι Προϊστάμενοι Λογιστηρίων. Η ιδιότητα του δόκιμου μέλους αποκτάται ύστερα από έγγραφη αίτηση των ενδιαφερομένων προς το Διοικητικό Συμβούλιο και μετά από σχετική απόφαση αυτού. Τα δόκιμα μέλη πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ανώτατης οικονομικής σχολής.
Κατά εξαίρεση με τον παρόντα νέο κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ τα Δόκιμα μέλη μπορούν να αποκτήσουν της ιδιότητας του Δόκιμου μέλους έχοντας πτυχίο (ή /και ως 2ο πτυχίο) αναγνωρισμένου επαγγελματικού εκπαιδευτικού οργανισμού – Business college – οικονομικής σχολής ή άλλου συγγενούς αντικειμένου άλλων σχολών με σχετική εξειδίκευση, ενδεικτικά αναφέρονται:
- Marketing, Commercial, Operations, Logistics, HR, IT & Digital κλπ. και των επιστημονικών πεδίων (ενδεικτικά): EMΠ, Θετικών Επιστημών, Νομικών & Κοινωνικών σπουδών και ευρύτερα της Ψηφιακής τεχνολογίας, ως απόφοιτοι σχετικών σχολών του εσωτερικού ή / και του εξωτερικού.
- Το Δόκιμο μέλος πρέπει να αναφέρει στην αίτησή την διάρθρωση / ιεραρχία του τμήματος της επιχείρησης που εργάζεται, που να προκύπτει άσκηση εργασίας σε Οικονομικό τμήμα ή άλλης σχετικής λειτουργίας της επιχείρησης.
Δ. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΟΙΚ. ΣΧΟΛΩΝ (4).
Κατ’ εξαίρεση και για λόγους ενίσχυσης-ανανέωσης των μελών του ΣΕΟΔΙ επιτρέπεται η εγγραφή ως μέλους «ΦΟΙΤΗΤΗΣ» μετά το 3ο έτος φοίτησης σε ανώτατη οικονομική σχολή της Ελλάδος ή του εξωτερικού ύστερα από έγγραφη αίτηση των ενδιαφερομένων προς το Διοικητικό Συμβούλιο και μετά από σχετική απόφαση αυτού.
Οι φοιτητές / φοιτήτριες μπορούν στην συνέχεια να εγγραφούν ως ΔΟΚΙΜΑ μέλη μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους, καθώς και μετά την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σε ανώτατη οικονομική σχολή της Ελλάδος ή του εξωτερικού.
Τα μέλη Φοιτητές μπορούν να αποκτήσουν της ιδιότητας του μέλους Φοιτητές έχοντας πτυχίο (ή ως 2ο πτυχίο) αναγνωρισμένου επαγγελματικού εκπαιδευτικού οργανισμού – Business college – οικονομικής σχολής ή άλλου συγγενούς αντικειμένου άλλων σχολών με σχετική εξειδίκευση, ενδεικτικά αναφέρονται:
- Marketing, Commercial, Operations, Logistics, HR, IT & Digital κλπ. και των επιστημονικών πεδίων (ενδεικτικά): EMΠ, Θετικών Επιστημών, Νομικών & Κοινωνικών σπουδών και ευρύτερα της Ψηφιακής τεχνολογίας, ως απόφοιτοι σχετικών σχολών του εσωτερικού ή / και του εξωτερικού.
- Το μέλος – Φοιτητής πρέπει να αναφέρει στην αίτησή την τυχόν ενασχόλησή και συμμετοχή του σε επιστημονικές και ερευνητικές ομάδες της σχολής που φοιτά, και την διάρθρωση / ιεραρχία του τμήματος της σχολής που συμμετέχει, καθώς και το αντικείμενό αυτής.
Ε. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΕΟΔΙ
Τα Μέλη του ΣΕΟΔΙ πέραν των δικαιωμάτων που τους δίδονται από το άρθρο 3 και 6 του Καταστατικού και του νέου κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, έχουν επίσης το δικαίωμα:
- Να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του ΣΕΟΔΙ και να κάνουν χρήση όλων των υπηρεσιών που προσφέρει.
- Τα τακτικά Μέλη έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθε στο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ), της Ελεγκτικής Επιτροπής, του Εποπτικού Συμβουλίου – Advisory Board του ΣΕΟΔΙ, και στο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ–ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-Technical Workshops με βάση και σύμφωνα με το καταστατικό και τον κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, και ειδικότερα μετά από την εκλογή τους από την Γενική Συνέλευση (ΓΣ) των μελών του ΣΕΟΔΙ
- Όλα τα μέλη του ΣΕΟΔΙ (Τακτικά, Δόκιμα και Φοιτητές) μπορούν να συμμετέχουν σε όλα τα λοιπά όργανα του ΣΕΟΔΙ, με την διαδικασία εγκρίσεως που προβλέπεται, σύμφωνα με το καταστατικό και τον κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
- Μόνο τα τακτικά μέλη του ΣΕΟΔΙ μπορούν να είναι υποψήφια για να κατέχουν θέσεις στα 3 όργανα του ΣΕΟΔΙ: των ΔΣ, του ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ-ADVISORY BOARD και της Ελεγκτική Επιτροπή, και δεν μπορεί κάποιος να είναι εκλεγόμενο μέλος ταυτόχρονα σε 2 από αυτά τα 3 όργανα, εκτός και αν αυτός οριστεί ρητώς από το ΔΣ.
ΣΤ. Υποχρεώσεις των μελών
Οι υποχρεώσεις των Μελών του ΣΕΟΔΙ, πέραν αυτών που ορίζονται από το άρθρο 5 του Καταστατικού και του νέου κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ, είναι:
- Να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για την επίτευξη των σκοπών του ΣΕΟΔΙ, να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες του, και να βοηθούν στην υλοποίηση των προγραμμάτων του.
- Να συμμορφώνονται με το καταστατικό και τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου.
- Να συμμετέχουν ανελλιπώς στις Γενικές Συνελεύσεις και στις συνεδριάσεις των μελών του Συνδέσμου.
- Να συμπεριφέρονται με συναδελφική αλληλεγγύη, να μην αντιτίθενται στην επίτευξη των σκοπών του Συνδέσμου, να παρέχουν κάθε επιστημονική και εμπειρική βοήθεια προς τα μέλη του Συνδέσμου, να συμμετέχουν σε όλες γενικά τις εκδηλώσεις του Συνδέσμου, να παίρνουν ενεργά και δραστήρια μέρος στη ζωή και τη δράση και να εκπληρώνουν με συνέπεια και αίσθημα ευθύνης κάθε καθήκον ή δουλειά που του ανατέθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ή τη Γενική Συνέλευση.
- Να πληρώνουν τακτικά την συνδρομή τους και να ανταποκρίνονται θετικά στην οποιαδήποτε πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Γενικής Συνέλευσης για οικονομική ενίσχυση του Συνδέσμου για την επιτυχία των σκοπών του.
- Μέλη μη-ταμειακώς εντάξει αποκλείονται από τις εκάστοτε παροχές που ο Σύνδεσμος προσφέρει στα μέλη του, μέχρις ότου εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς τον Σύνδεσμο.
- Κάθε μέλος που διαγράφεται από το Σύνδεσμο ή παραιτείται δεν έχει καμία απαίτηση στα καταβληθέντα απ’ αυτό χρήματα.
- Το μέλος που αποχωρεί εξακολουθεί να ευθύνεται απέναντι του Συνδέσμου, για τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει κατά το χρονικό διάστημα που ήταν μέλος.
- Μέλος του Συνδέσμου διαγράφεται από το μητρώο των μελών αυτού, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου και απόφαση της Γενικής Συνέλευσης όταν:
α. Καθυστερεί αδικαιολόγητα δύο χρόνια ύστερα από πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου την καταβολή της ετήσιας συνδρομής του.
β. Δεν συμμορφώνεται με το καταστατικό, τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης και της Διοίκησης του Συνδέσμου και η όλη συμπεριφορά και διαγωγή του είναι αντίθετη προς τα συμφέροντα του Συνδέσμου, τη συναδελφική αλληλεγγύη και την αξιοπρέπεια που πρέπει να έχει σαν μέλος.
γ. Παύει να ασκεί οριστικά το επάγγελμα του Οικονομικού Διευθυντού όπως αυτό περιγράφεται στο άρθρο 3 άνω.
Σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσε παραμείνει και να συνεχίσει να είναι μέλος του ΣΕΟΔΙ, ως μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου – ομάδων εργασίας-Technical workshops, ή μέλος του Συμβουλευτικού ΔΣ του ΣΕΟΔΙ, με την διαδικασία εγκρίσεως που προβλέπεται, σύμφωνα με το καταστατικό και τον κανονισμό λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
δ. Καταδικάστηκε για πλημμέλημα ή κακούργημα ή στερήθηκε του δικαιώματος της ελεύθερης ιδρύσεως συνεταιρισμού ή ενώσεως προσώπου ή της ελεύθερης διαχείρισης της περιουσίας του.
Ζ. ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΣΕΟΔΙ
Τα μέλη του ΣΕΟΔΙ οφείλουν να καταβάλουν ανελλιπώς και εγκαίρως την συνδρομή τους στο ΣΕΟΔΙ, εφόσον υποχρεούνται στην καταβολή της συνδρομής αυτής και έτσι να ανταποκρίνονται θετικά στην οποιαδήποτε πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Γενικής Συνέλευσης για οικονομική ενίσχυση του Συνδέσμου για την επιτυχία των σκοπών του.
Ετήσια Συνδρομή:
- Η ετήσια συνδρομή των μελών του ΣΕΟΔΙ είναι € 50.
- Μόνο τα επίτιμα μέλη δεν πληρώνουν ετήσια συνδρομή στο ΣΕΟΔΙ.
- Ειδικότερα για τα μέλη που εγκρίνονται και εγγράφονται ως εταιρείες μέλη του ΣΕΟΔΙ, με καταβολή της συνδρομής από την εταιρεία και με εκπροσώπησής της από το φυσικό πρόσωπο-στέλεχος τους, η ετήσια συνδρομή των Εταιρειών – μελών του ΣΕΟΔΙ θα ανέρχεται πάντα στο 2πλάσιο του ποσού του Τακτικού και Δόκιμου μέλους, ήτοι € 100.
- Τα μέλη Φοιτητές οφείλουν ως ετήσια συνδρομή το 50% της ετήσιας συνδρομής των Τακτικών και Δοκίμων μελών του ΣΕΟΔΙ είναι € 25.
Η ετήσια συνδρομή μέλους του ΣΕΟΔΙ αποφασίζεται και αναπροσαρμόζεται από το ΔΣ και στην συνέχεια προτείνεται προς έγκριση από την ΓΣ στην αμέσως επόμενη συνεδρία της, που ακολουθεί το αντίστοιχο ΔΣ.
- Μέλη μη-ταμειακώς εντάξει αποκλείονται από τις εκάστοτε παροχές που ο Σύνδεσμος προσφέρει στα μέλη του, μέχρις ότου εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς τον Σύνδεσμο.
- Κάθε μέλος που διαγράφεται από το Σύνδεσμο ή παραιτείται δεν έχει καμία απαίτηση στα καταβληθέντα απ’ αυτό χρήματα.
- Η καταβολή της συνδρομής να γίνεται στην αρχή κάθε έτους σταδιακά και πάντως και προ της Γενικής Συνέλευση του ΣΕΟΔΙ ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη εκπροσώπηση των Μελών του ΣΕΟΔΙ στην διαδικασία ελέγχου του ετήσιου έργου του ΔΣ.
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις απαιτούν την τυπική και ουσιαστική απόφαση από το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ ή / και όπου απαιτείται την απόφαση της ΓΣ των μελών του ΣΕΟΔΙ.
Άρθρο 6ο
Ακροτελεύτια Διάταξη
Ενθαρρύνεται το ΔΣ του ΣΕΟΔΙ και όλα τα μέλη τους να έχει και να διατηρεί, κατά το δυνατόν, μία αναλογία 50% άνδρες και 50% γυναίκες ως μέλη του ΔΣ, του Συμβουλευτικού ΔΣ – Advisory Board, και των μελών όλων επιστημονικών επιτροπών ομάδων εργασίας -technical workshops- του ΣΕΟΔΙ.
Επίσης η έγκριση του νέου κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ θα γίνει από την πρώτη επικείμενη ΓΣ των μελών του ΣΕΟΔΙ.
Ο παρών Κανονισμός αναθεωρείται, τροποποιείται ή αναστέλλεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΟΔΙ και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος και συμπλήρωμα για την καλύτερη λειτουργία και εφαρμογή του καταστατικού του ΣΕΟΔΙ.
Ο παρών νέος κανονισμός λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ συζητήθηκε και προ-εγκρίθηκε ως το συνολικό πλαίσιό του από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΟΔΙ στη συνεδρίαση του ΔΣ της 28.06.2024. Στην συνέχεια έγινε η τελική έγκρισή του στην προγραμματισμένη συνάντηση του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ της 30.09.24, και μετά η υποβολή του και η τελική έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του ΣΕΟΔΙ της 26.11.2024.
Σε αυτή την ΓΣ θα γίνει και η εκλογή του νέου ΔΣ και των λοιπών οργάνων του ΣΕΟΔΙ με εφαρμογή από 01.01.2025 στο παραπάνω πλαίσιο του νέου κανονισμού λειτουργίας του ΣΕΟΔΙ.
Αθήνα 26.11.2024,
Ακριβές αντίγραφο από τα Πρακτικά του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ της 30.09.2024
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΟΔΙ Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΟΔΙ
Τα μέλη του ΔΣ του ΣΕΟΔΙ
Θεωρήθηκε
Ακριβές αντίγραφο από τα Πρακτικά της ΓΣ των μελών του ΣΕΟΔΙ της 26.11.2024